BALTIC WOOD: DYNAMICZNY ROZWÓJ, AMBITNE PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ

W 2016 roku wyniki firmy wzrosły o około 100% w porównaniu do 2015 roku. Firma umocniła swoją działalność na rynku krajowym i międzynarodowym, dzięki sieci ponad 350 profesjonalnych partnerów działających w 52 krajach świata. Ostatnie lata to również budowa świadomości marki, czego efektem jest 27% wzrost rozpoznawalności brandu wśród konsumentów (dane wg raportu budujemydom.pl) oraz liczne nagrody i wyróżnienia. W 2017 roku Baltic Wood planuje zwiększenie przychodów oraz wzmocnienie dynamiki sprzedaży.

Znaczące sukcesy marki
Nowy rok firma rozpoczęła od udziału w dwóch najważniejszych imprezach branżowych: Domotex 2017 w Hanowerze oraz Bau 2017 w Monachium. Średniowieczny Zamek z kolekcji podłóg ręcznie postarzanych Timeless Collection™ został uhonorowany przez jury konkursowe na targach Domotex 2017 tytułem Innowacja Roku 2017. Podłoga została zaprezentowana w Strefie Innowacji, gdzie wyeksponowano najciekawsze i najbardziej designerskie produkty wyłonione wśród setek propozycji.

W 2016 roku Baltic Wood otrzymał prestiżowe wyróżnienie Dobra Marka 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii Podłogi Drewniane. Jest to nagroda, przyznawana przez redakcję Forum Biznesu Gazety Prawnej, która trafia do najbardziej dynamicznych i rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Firma została także uhonorowana nagrodą Acanthus Aureus podczas targów Budma 2016 w Poznaniu. Jest ona przyznawana za najlepiej zaprojektowane i realizujące misję firmy stoisko.

– Wyróżnienia i nagrody są potwierdzeniem, że przyjęta przez nas unikatowa strategia pozycjonowania marki przynosi efekty - nie tylko wizerunkowe, ale przede wszystkim sprzedażowe. 100% wzrost przychodów to efekt pracy całego zespołu, umiejętnie dobranych narzędzi i relacji z klientami opartej na bliskości, doradztwie i elastyczności. Cieszy nas również zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów, która jest efektem prowadzenia spójnych i rewolucyjnych na tle branży działań – komentuje Magdalena Marek, Członek Zarządu Baltic Wood.

Baltic Wood jest również laureatem nagrody światowej klasy - Red Dot Design Award 2015. Podłoga wyróżniona w tym konkursie została wybrana, jako jedna z trzech podłóg drewnianych na świecie i pierwsza z Polski w ponad pięćdziesięcioletniej historii konkursu. Zwycięstwo w prestiżowej kategorii Product Design to potwierdzenie najwyższej jakości, funkcjonalności oraz innowacyjności.

Strategia rozwoju
W 2017 roku Baltic Wood planuje wejście na nowe rynki, zwiększenie dynamiki sprzedaży i przychodów firmy. Strategia rozwoju będzie wdrażana przez Prezesa Zarządu - Rafała Zawieruchę, który jest ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży, planowaniu strategicznym, budowaniu i zarządzaniu zespołami. – Głównym celem na 2017 rok jest utrzymanie czołowej pozycji na rynku krajowym oraz jednej z wiodących na rynku zagranicznym wśród producentów najwyższej jakości podłóg z drewna naturalnego. Chcemy rozwinąć sprzedaż w Chinach, gdzie jako jedna z nielicznych polskich firm, sprzedajemy produkty premium do coraz szerszego grona odbiorców. Zamierzamy również skupić się na budowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz dalszym rozwoju technologii produkcji – oświadcza Rafał Zawierucha, Prezes Zarządu.